21 Rgs
2023

A.F.I. Società di Mutuo Soccorso

 

Lietuvos banko informacija dėl licencijavimo.
Finansinių garantijų teikimo veikla nėra reguliuojama Europos Sąjungos (ES) lygmeniu, todėl kiekviena bendrijos valstybė savarankiškai sprendžia dėl šių paslaugų reguliavimo. Iš čia kyla rizika dėl šios paslaugos patikimumo, kadangi nėra bendrų reikalavimų dėl leidimo verstis tokia veikla, nėra specialių reikalavimų dėl tokios veiklos vykdymo, šios paslaugos teikėjų finansinio patikimumo, rizikų valdymo, paslaugos sąlygų, valstybinės priežiūros ir pan.

Lietuvoje finansinių garantijų teikimo veikla neturi atskiro teisinio reguliavimo ir nėra prižiūrima. Lietuvos bankas, kaip finansų rinkos priežiūros institucija, negauna informacijos iš kitų ES šalių priežiūros institucijų apie ūkio subjektus, kurie verčiasi tik finansinių garantijų teikimo veikla.

Primename, kad Lietuvos bankas 2024 m. pabaigoje buvo paskelbęs viešą pranešimą ir rekomendacijas, skirtas rizikomis,
susijusioms su finansinių garantijų teikimu.
Plačiau ir daugiau informacijos rasite : https://www.lb.lt/lt/naujienos/lietuvos-bankas-renkantis-finansines-garantijas-butina-ivertinti-sukciavimo-ir-kitas-rizikas

 

  • Pabrėžiame skirtumą tarp „licencijuojamų finansinių paslaugų“ ir „finansinių garantijų“.
    Finansinių garantijų teikimas nėra licencijuojama veikla Lietuvoje, kaip aiškiai nurodo pats Lietuvos bankas.

    „Finansinių garantijų teikimo veikla nėra reguliuojama Europos Sąjungos (ES) lygmeniu, todėl kiekviena bendrijos valstybė sprendžia dėl šių paslaugų reguliavimo.“

  • Todėl įmonės, kurios teikia tik finansines garantijas, neprivalo turėti Lietuvos banko licencijos.
    Tai nereiškia, kad jos neturi teisės veikti, tai reiškia, kad jų veikla nepriklauso nuo Lietuvos banko priežiūros, nes tai nereguliuojama veikla.

Lietuvos bankas tikisi, kad draudimo brokerių bendrovės bei juose dirbantys draudimo brokeriai, prieš teikdami Lietuvos klientams finansinių garantijų platinimo ar bet kokias kitas draudimo, finansines paslaugas, skiria laiko bei pastangų profesionaliai įvertinti paslaugos teikėjus (pvz., juridinio asmens registraciją, teisės teikti tam tikras paslaugas turėjimą, finansinę būklę), jų veiklos istoriją, rezultatus ir perspektyvą, informaciją apie taikytas ar taikomas veiklos apribojimo priemones, teikiamų paslaugų sąlygas ir kitas svarbias aplinkybes. Lietuvos bankas supranta, kad tokių priemonių taikymas turi būti proporcingas ir
priklauso nuo situacijos, paslaugos teikėjo tipo, paslaugos pobūdžio, informacijos prieinamumo, kliento poreikių ir pan.

A.F.I. Società di Mutuo Soccorso – Codice Fiscale 04663820589 – Partita Iva 01286471006- Numero REA RM-458446

Mutuo yra registruota Italijos Ekonominės plėtros ministerijoje („Ministero dello Sviluppo Economico“) su registracijos numeriu C138679, prižiūrima aukščiau minėtos valstybės institucijos.

A.F.I. Mutua Società di Pronto Soccorso
Registered office: Via Alberto Tallone n. 84 – Roma (RM)
Zip code: 00123
Codice fiscale e n.iscr. al Registro Imprese: 04663820589
N. REA: RM – 458446
PEC: afisms@pec-legal.it
Phone: 06 44290050

Šią registraciją galite patikrinti per šią nuorodą: Registracija.
Ministero delle Imprese e del Made in italy
Via Molise 2
00187 Roma
https://www.mimit.gov.it/index.php/it/contatti
https://it.linkedin.com/company/ministero-sviluppo-economico
https://x.com/mimit_gov

Paiešką palengvina šio numerio įvedimas – Numero REA RM-458446.

Pateikiama  Mutuo deklaraciją,
Pekybos rūmų dokumentas, kuris įrodo leidimą vykdyti garantijų išdavimo veiklą.

* Finansų įstaigų įstatymas (2 str. 28 d.) nustato, kad Kredito įstaiga – kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 575/2013 4 straipsnio 1 dalies 1 punkte. Atitinkamai Reglamento 4 str. 1d. 1p. nustatyta, kad – kredito įstaiga – įmonė, kuri verčiasi indėlių ar kitų grąžintinų lėšų priėmimu iš visuomenės ir paskolų teikimu savo sąskaita.

 

vrosinas

vilius@rosinas.lt